Hjem > Kandidat
Trustpilot TrustScore

Trustpilot

Bedømmelse 

4,8

 af 5  |  

261

 anmeldelser

Interimopgaver

Registrer dig som kandidat og bliv en del af vores netværk!

En af de førende interim management virksomheder i Norden

Premium leverandør af interim services

Højt kvalificerede og spændende interimopgaver

Registrer dit CV

Hurtig og nem registrering!

Er det blevet tid til en ny interimopgave?

Vi har en bred vifte af kunder og har specialiseret os i at matche interimopgaver med de rette kompetencer. Med vores lange erfaring som rekrutteringsspecialister inden for interim management ved vi, hvordan vi med stor nøjagtighed kan matche kompetencer og opgaver.

Vi sætter os ind i din profil som interim manager og har en veludviklet proces til at sikre, at dine kompetencer og erfaring matcher de interim roller, vi besætter. Under opgaven er vi ved din side og støtter dig for at sikre, at samarbejdet med kunden er frugtbart for alle involverede parter.

Vi arbejder med både store og små kunder. Inden for de fleste brancher og sektorer.

samarbejde
carlsberg
Intrum

Markedet for interim management

Den mest almindelige årsag til, at en kunde vælger en interim løsning, er at dække en ledelsesfunktion under en rekrutteringsproces. Der kan ofte være et tomrum fra en person forlader organisationen, til en efterfølger er ansat og på plads.

Andre typiske årsager er behovet for en akut erstatning ved længerevarende sygefravær samt behov for en midlertidig leder i forbindelse med strukturelle og organisatoriske ændringer. Vores rekrutteringsproces, fra henvendelse til kontrakt med kunden, tager ca. to uger. Der går normalt kun få dage fra kunden har truffet beslutning om en kandidat til opgaven igangsættes. På grund af disse hurtige processer er det afgørende, at du er til rådighed, hvis du skal komme i betragtning til en bestemt opgave.

De mest typiske interimopgaver på markedet er inden for finansområdet, efterfulgt af HR-opgaver. Virksomhederne er mindre tilbøjelige til at finde interne løsninger til disse roller og opgaverne kræver normalt ikke specifik brancheerfaring. Interimopgaver, der er stærkt knyttet til kerneforretningen, er mere snævre og man møder krav, der svarer til kravene i forbindelse med ansættelse i faste stillinger.

Som kandidat er du mest konkurrencedygtig i de stillinger, hvor du har solid erfaring fra de sidste 10 år.

Dette er vores proces

Forespørgsel

Kunden beskriver opgaven og den ønskede profil. Vi sikrer en fælles forståelse af opgaven og profilen.

Search

Vi søger både indenfor og udenfor vores konsulentnetværk for at finde de bedste kandidater.

Kvalitetssikring

Vi interviewer relevante kandidater og præsenterer nogle få udvalgte profiler for kunden.

Interview med kunden

Kunden interviewer interessante kandidater og udvælger den endelige kandidat. Referencetagning.

Aftale

Kunden og Brightmill underskriver en kontrakt. Brightmill og konsulenten underskriver en kontrakt.

Evaluering

Under opgaven følger vi op på, at både kunden og konsulenten er tilfredse.

Opgavetyper og honorarer

Vi har ingen fastansatte konsulenter. I stedet har vi et netværk af kvalificerede kandidater, som ansættes som underkonsulenter gennem deres eget firma eller på tidsbegrænsede kontrakter.

Interimopgaver er krævende. Som konsulent træder du ind i en ny organisation, hvor du forventes at opbygge tillid og levere resultater på kort tid. Opgaverne varer i gennemsnit 6 måneder.

Det er altid Brightmill, der er den kontraherende part med slutkunden. Vi tror på transparens og har en åben dialog om omkostninger og honorering mellem alle parter, der er involveret i en opgave. Vi fakturerer konsulenthonoraret til kunden. Dette varierer afhængigt af rollen, opgavens længde og konsulentens profil. Brightmills vederlag er en procentdel på konsulenthonoraret.

Timing ved interim er en nøglefaktor

Hos os går det hurtigt. De fleste af de opgaver, vi modtager, skal besættes hurtigt, og rekrutteringsprocessen er normalt afsluttet på få uger. Det betyder, at der er stor udskiftning og at de opgaver vi arbejder på varierer meget.

En opgave der passer perfekt til dig, kan komme i næste uge, uden at vi ved det i dag. Registrer din interesse nedenfor så vil vores erfarne konsulenter gennemgå og registrere din profil. Så kan vi tilbyde dine kompetencer til vores kunder.

Vi indkalder dig til en samtale, så snart vi mener, at vi har fundet en passende opgave til dig. På denne måde bruger vi tiden effektivt.

Registrer dig som kandidat og bliv en del af vores netværk

Vi søger løbende kandidater inden for vores kompetenceområder: Økonomi, HR, IT og teknologi, produktion, marketing og virksomhedsledelse.

Det er nemt og tager kun et par minutter at registrere sig. Vi beder dig kun om at give de oplysninger, som er nødvendige for os.

Ofte stillede spørgsmål om interimopgaver

Vi har kunder og kandidater i hele Danmark og Sverige.

Vi annoncerer aldrig vores opgaver, men arbejder udelukkende med search som værktøj. For os er det den mest effektive metode, fordi processen er meget kort.

Vi arbejder på hundredvis af rekrutteringsopgaver om året. Vi er et af de førende interimbureauer i Norden og havde en omsætning på 93 millioner danske kroner i 2023.

Vi arbejder med en stor bredde i opgaverne, og vi lykkes oftest med selv de mest vanskelige opgaver, men de mest almindelige er roller indenfor økonomi, HR, IT og produktion.

Efter 10 års fokus på interim management er der kun få brancher og sektorer, som vi ikke har arbejdet med. I modsætning til rekrutteringsbureauer, der specialiserer sig inden for enkelte brancher, er vi specialiserede inden for interim management.

Ja, en stor del af vores opgaver er i den offentlige sektor, både gennem rammeaftaler og udbud.

De fleste af vores opgaver er linjeroller, og derfor kræver vores kunder næsten altid erfaring fra lignende linjefunktioner.

Vi ved, at dette er almindeligt i traditionelle rekrutteringsfirmaer, men vores erfaring er, at det er mest effektivt for begge parter at mødes, når der er en konkret opgave at drøfte. Årsagen er, at de fleste kunder er meget specifikke i deres forespørgsler, og det derfor er mere relevant at tale udfra den specifikke kravprofil.

Nej, de fleste af vores interimopgaver bliver løst inden for 1-3 uger, og tiden fra kundens beslutning til opgavens start er derfor meget kort.

Du kan have tillid til, at vi er specialister i search. Vi har en manuel proces til at validere alle nye kandidater og til at administrere opdaterede CV’er. Fremfor alt har vi ledende rekrutteringskonsulenter, der anvender vores unikke digitale platform til interim management, når de søger og matcher kandidater til opgaverne.

Oftest ønsker kunden at lave en kontrakt på 3-6 måneder, men inklusive forlængelser er den gennemsnitlige varighed af opgaven 7 måneder.

Ja, du skal have en virksomhed for at tage en interimopgave i Danmark.

Vi har ikke faste honorarniveauer, men honoraret fastsættes fra sag til sag i dialog med kunden og konsulenten.

Nej, vi har specialiseret os i interimansættelser. I sidste ende fører op til 10 procent af vores opgaver til fastansættelse, selv om det ikke var den oprindelige plan.

CV’et er dit vigtigste salgsværktøj

12 tips til et perfekt interim-CV

Et velskrevet og afbalanceret CV kan nemt og tydeligt vise en rekrutteringsansvarlig eller en potentiel opgavestiller, hvorfor du er den rette kandidat til en opgave. Desværre kan et dårligt skrevet CV gøre det modsatte. Som interim konsulent er dit CV dit vigtigste salgsredskab.

Læs mere