
Trustpilot
Interim CEO
Træfsikker rekruttering til ethvert behov
Bredt netværk af Administrerende Direktører i hele Danmark
10+ års erfaring inden for interim management
Altid høj kvalitet og hurtige processer
Foretag en forespørgselVi kontakter dig inden for 2 timer (kontortid)
Har du brug for en interim CEO?
Med fokus på hurtighed og kvalitet finder vi din interim CEO uanset dine behov og tidshorisont. Gennem vores tilknytninger har vi set mange eksempler på de utrolige resultater, som den rigtige konsulent i CEO-rollen kan levere. En interim administrerende direktør har ofte omfattende erfaring fra chefstillinger i lignende virksomheder. Med evnen til at arbejde strategisk og overordnet, men også til at være operationel og tage hånd om den daglige drift, kan en erfaren interim CEO være netop den kompetenceindsprøjtning, der skal til for at løfte virksomheden til det næste niveau. Med vores brede vifte af CEO-kandidater fra forskellige brancher og sektorer er vi sikre på, at vi kan matche jeres kravspecifikation uanset, hvilke udfordringer du står over for.
Vi arbejder med både store og små kunder. Inden for de fleste brancher og sektorer.






Fokus på kundens behov
En interim administrerende direktør skal normalt være i stand til at arbejde strategisk og se det store billede og samtidig kunne tage det fulde operationelle ansvar på sig og gøre det, der er nødvendigt for at drive virksomheden frem. Profilen for en CEO varierer meget fra virksomhed til virksomhed, fra branche til branche og fra sektor til sektor. Derfor er en vigtig succesfaktor i vores arbejde at forstå de konkrete behov i dybden. Det gør vi gennem en tæt dialog med kunden fra det øjeblik, vi får opgaven.
Vore executive recruiters har en god forståelse for, hvad der kræves i forskellige situationer, takket være deres lange erfaring og mange tilsvarende opgaver. Derfor kan vi omsætte kundernes ønsker til klare og attraktive kravspecifikationer og finde den rette kandidat til hver enkelte opgave. Dine behov er vores fokus.
Nationalt netværk af konsulenter
Brightmill har et omfattende netværk af senior interim managers og specialister. Vores dækning af markedet for interim konsulenter er rigtig god, både geografisk og kompetencemæssigt. I kraft af vores digitale metoder er vi i løbende dialog med vores kandidater. Vi holder os løbende orienteret om, hvorvidt de står til rådighed for nye opgaver. Dette er særlig vigtigt for interimansættelser, da behovet ofte er presserende.
Vi ved, at interim kandidater er omhyggelige, når de skal vælge samarbejdspartnere. Derfor er vi opsatte på at tilbyde vores kandidater de mest spændende opgaver. Sådan kan vi tiltrække de bedste kandidater. Vore kandidater er nøje udvalgt og kan tilbyde de færdigheder og erfaringer, som vores kunder efterspørger. Med de rigtige kandidater i vores netværk og veletablerede søgeprocesser har vi skabt de bedste forudsætninger for at kunne levere den rette konsulent til vores kunder. Det ved vi, at vores kunder sætter pris på.
Hvorfor Brightmill?
Vi er specialister i interim løsninger
En anerkendt leverandør, der tiltrækker de bedste kandidater.
En af Nordens største og mest erfarne interimleverandører
Din garanti for en tryg og kvalificeret løsning.
Strømlinet fra start til slut
Vores kunder giver os 4,8 ud af 5 på Trustpilot.
Strømlinet fra start til slut
Vores forretningsorienterede rekrutteringskonsulenter leder hele processen, fra kravprofil til gennemført interim opgave.
Hurtigt og træfsikkert
Takket være optimal digitalisering og integrering af AI kan vi levere både hurtigt og med høj kvalitet.
Brightmills løfte til dig som kunde
Vores mål er at skabe merværdi for vores kunder ved at fremskaffe den rette kompetenceprofil i hver eneste opgave, vi formidler! Derfor bør du have høje forventninger, når du hyrer Brightmill. Hos os får du en erfaren modpart med veletablerede arbejdsprocesser og faste procedurer for kommunikation og opfølgning. Vores arbejdsmetoder er moderne og effektive, og vores solide kvalitetsarbejde betyder, at vi ved, hvad vores kunder har brug for og ønsker.
Vi har specialiseret os i interim. Med over ti års erfaring er vi et af Nordens førende interim bureauer. Vi kender vores marked. Vores hovedfokus er at hjælpe dig med hurtigt og effektivt at få hentet den rette profil, der opfylder dine behov, ind.

Verificeret
Vores arbejdsproces
Der foretages en omfattende behovsanalyse ved den første kontakt. Takket være vores lange erfaring og erfarne executive recruiters er vi i stand til hurtigt at forstå dine behov og rådgive dig om eventuelle spørgsmål eller bekymringer.
På baggrund af behovsanalysen udarbejder vi, helst sammen med kunden i realtid, en kravprofil, som definerer kravene til færdigheder og erfaring. Kravprofilen danner derefter grundlaget for den videre proces gennem dialog med kandidaterne, præsentationer af kandidaterne, referenceoptagelse og opfølgning under den midlertidige ansættelse.
Ved interim rekruttering skal tingene gå hurtigt. Hemmeligheden er at have et stort netværk af kandidater med opdaterede oplysninger om deres færdigheder og tilgængelighed. Det har vi på Brightmill. For at finde de bedste kandidater er vi altid afhængige af vores eget netværk af nøje udvalgte kandidater i hele Sverige. Vi arbejder hurtigt og effektivt takket være vores internt udviklede systemunderstøttelse, som gør os præcise og tidseffektive.
For at gøre udvælgelsesprocessen så effektiv som muligt bruger vi vores digitale profilværktøj til at sammenligne kandidaternes kompetencer med kravprofilen. Dette giver os mulighed for at sikre objektivitet i udvælgelsesprocessen og for at sikre, at de ansøgere, vi kontakter, har en relevant profil.
Hos Brightmill arbejder vi udelukkende med kompetencebaseret rekruttering. Den ansvarlige senior rekrutteringsmedarbejder interviewer kandidaterne og udarbejder en klar kandidatprofil som supplement til kandidatens CV. Brightmill præsenterer de mest interessante kandidater for kunden.
Kunden interviewer de udvalgte kandidater og udvælger den endelige kandidat.
Der foretages baggrundskontrol af alle de kandidater, vi præsenterer. Brightmill foretager referencekontrol af den endelige kandidat. Den er også baseret på kravprofilen og suppleres af en række generiske spørgsmål, som er opsummeret skriftligt i et let forståeligt format.
Kontrakten underskrives digitalt med kunden og derefter med konsulenten. Brightmill tilbyder også hjælp til opstart og onboarding.
Skab værdi med en interim manager
Mange forbinder interimansættelser med at være af forvaltende karakter. Det er de også – til dels. Men det er vores erfaring, at tingene ofte udvikler sig, så en interimansættelse rykker sig fra at være en administrativ forvaltning af lederrollen til at blive en udviklingsrolle. Kunderne udnytter til fulde den erfaring, som en interim manager har at tilbyde. En interim CEO kan i overgangsperioden løfte en virksomhed til det næste niveau. Det skyldes, at man ved interimansættelser henter en lidt overkvalificeret person ind, der hurtigt kan levere resultater. Det samme gælder for andre interim ledere inden for deres respektive områder.
At ansætte en interim manager er en fantastisk måde at skabe værdi og fremme udviklingen i din organisation. Man skaber forudsætningerne for at se på organisationen med et udefrakommende perspektiv, hvilket kan føre til både nye indsigter og konstruktive løsninger.
Foretag en forespørgsel
Har du brug for hjælp til at finde den rigtige interim konsulent hurtigt? Vi er specialiseret i interim management og har over ti år i branchen.
Ring til os på +45 35 12 10 00 eller lav en forespørgsel her, og vi kontakter dig inden for 2 timer (i kontortid). Alle oplysninger, som du giver os, behandles fortroligt.
Ofte stillede spørgsmål og svar om
Interim CEO
Kort svar: Leder en virksomhed i en begrænset periode.
Ansvaret omfatter:
– At drive virksomheden fremad og sikre kontinuitet.
– Ledelse af forandringsprocesser og turnaround-situationer.
– Tilvejebringe ekstern erfaring og objektiv analyse.
– Arbejde tæt sammen med bestyrelsen og ledelsen for at levere resultater.
– Hurtig forståelse af organisationens udfordringer og muligheder.
Kort svar: Når der er behov for hurtig ledelsesforstærkning.
Almindelige situationer:
– Pludselig afgang af den permanente CEO.
– Under rekrutteringsprocessen for en permanent CEO.
– Under omorganiseringer eller større forandringsrejser.
– Når der er brug for specifik ekspertise i en kritisk periode.
– For at stabilisere virksomheden i usikre tider.
Kort svar: Fleksibilitet, hurtighed og et uafhængigt perspektiv.
Eksempel på værdi:
– Adgang til erfarent lederskab med kort varsel.
– Evne til at levere hurtige resultater.
– Objektivitet, der giver nye perspektiver.
– Lang og bred erfaring fra forskellige brancher.
– Sikrer kontinuitet og sikkerhed i overgangsperioden.
Kort svar: Kan ofte være på plads inden for 1-3 uger.
Længden af opgaverne varierer, men de varer typisk 6-12 måneder afhængigt af situationen og målene.
Kort svar: En interim CEO skaber stabilitet og leder organisationen strategisk gennem forandringer.
– Tager det overordnede ansvar for organisationens retning og resultater.
– Driver forandring eller turnaround.
– Sikrer kontinuitet under lederskifte.
– Giver et uafhængigt og nyt perspektiv.
Kort svar: Honoraret er baseret på erfaring og opgavens omfang.
Organisation:
– Klart defineret mandat fra bestyrelsen eller ejeren.
– Fælles mål og tidsplan.
– Milepæle og leverancer er dokumenteret.
– Fleksibilitet i forhold til fuldtid eller deltid afhængigt af opgavens karakter.
– Opgaven afsluttes med en struktureret overdragelse for at sikre kontinuitet.
Kort svar: Hurtige og målbare forbedringer.
Et eksempel:
– Stabilisering af organisationen.
– Forbedret lønsomhed og struktur.
– Gennemførte reorganiseringer eller turnarounds.
– Udviklet strategi for vækst og fremtid.
– Øget tillid hos kunder, ejere og medarbejdere.
